Desde EHU.
Euskal Herriko Unibertsitatearen nortasun korporatibo berritua aurkeztu du gaur unibertsitateak Chillida Lekun. Eduardo Chillidaren ikuspegia, lana eta ondarea batzen dituen garapenetik sortua. Hala, Chillidaren ikurrak EHU siglak bakarrik eramango ditu aurrerantzean.
Marka soiltzea erabaki du Euskal Herriko Unibertsitateak eta marka berritua aurkeztu du gaur jendaurrean Chillida Lekun egindako ekitaldian. Euskal gizartearen eta unibertsitatearen ordezkaritza zabala elkartu da ekitaldira. Unibertsitatearen ikur bilakatu den Eduardo Chillidaren lana errespetatuz, haren lanaren eta unibertsitatearen orainaren eta etorkizunaren arteko lotura berritu du EHUk.
EHUko errektore Joxerramon Bengoetxeak adierazi duenez, “gure errektoretza taldeak eraldatzeko asmo sendo batetik ekin zion lanari eta horixe bilakatu dugu EHUren marka”. “Pertenentzia sentimendua oso garrantzitsua da eta markak bermatu behar du unibertsitate komunitatearen eta gizartearen identifikazioa. Soiltasuna eta dotorezia inpaktua eta ospea bermatzeko”.
“Garrantzitsua delako sustraietara begiratzea nondik gatozen ez ahazteko eta aurrera egiten jarraitzeko”, gehitu du Bengoetxeak. Eta horretarako “nortasun propioa duen eta bereizten eta ordezkatzen gaituen unibertsitatea” izan nahi dugu. Ildo horretan, gehitu du “EHUk lideratu behar du euskal unibertsitate sistema: unibertsitate europarra, euskalduna eta propioa, campus anitza eta zabala; mundura zabalik”.
Markaren eraberritzearen inguruko azalpenak eman ditu Bizkaiko Campuseko eta Komunikazioko errektoreorde Estitxu Garaik: “Gure marka berritzeko prozesu osoaren abiapuntu eta zutabe nagusia da Chillidak gure unibertsitateari egindako ikurra, gure unibertsitateari egindako ekarpena. Ez baita ikur soila, unibertsal kontzeptuak oso bat da”. Hala, EHUren nortasunaren erdigunean kokatu da Chillidaren ikurra eta EHU siglak bakarrik erabiliz, “indartu egiten da”. Soildu egin da izendapena, argiagoa egiteaz gainera, gogoratzeko errazagoa eta komunikazio inguru berrietarako erabilgarriago izateko asmoz. “Egungo joerekin sintonian eta izengintzaren inguruan azken urteotan egindako lanari jarraituz garatu da marka berria”, borobildu du errektoreordeak.
Kolore korporatiboa
Markaren parte bilakatu da gaurtik aurrera paleta kromatiko korporatiboa. Gernikako arbolaren eta zientziaren arbolaren metaforarekin jarraituta, uniberdea izango da EHUren kolore korporatibo nagusia, “bizitasunez beteriko berde distiratsua”, gehitu du Garaik. Paleta osatzeko amalurra inspirazio iturri duten koloreak ere gehitu dira: egunsentia, zerua, argia eta behe lainoa, paisaiaren eta EHUren nortasunaren parte legez.
Kanta berria
EHUren etorkizuneko ereserki izateko asmoz sortutako pieza aurkeztu dute ekitaldian. Musika Luca Fanelli musikari eta EHUko matematika irakasleak konposatu du; hitzak Jone Uria bertsolari eta Matematika irakasleak jarri dizkio. Gaur Leire Berasaluze abeslari eta EHUko irakasleak interpretatu du.
__________________________________________________________________________________________
La Euskal Herriko Unibertsitatea ha presentado hoy en Chillida Leku la renovada identidad corporativa de la Universidad, la cual aúna la visión, trabajo y patrimonio de Eduardo Chillida. Así, el símbolo de Chillida llevará solo las siglas EHU.
La Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea ha simplificado su marca y la ha presentado esta tarde en un acto celebrado en Chillida Leku. Respetando el trabajo de Eduardo Chillida que se ha convertido ya en símbolo de la universidad, la EHU ha renovado la relación entre su obra y el presente y futuro de la universidad.
Como ha recordado el rector de la EHU, Joxerramon Bengoetxea, “nuestro equipo rectoral inició su andadura con el firme propósito de transformación, propósito que hemos convertido en marca de la EHU”. «El sentimiento de pertenencia es muy importante y la marca debe asegurar la identificación de toda la comunidad universitaria y de la sociedad. Simplicidad y elegancia para asegurar impacto y notoriedad”, ha subrayado.
«Es importante mirar a las raíces para no olvidar de dónde venimos y seguir avanzando», ha añadido Bengoetxea. “Queremos ser una universidad con personalidad propia, que nos diferencia y nos representa». En este sentido, ha señalado que «la EHU debe liderar el sistema universitario vasco: una universidad europea, euskaldun y propia, multi campus y amplia; abierta al mundo».
La vicerrectora del Campus de Bizkaia y de Comunicación, Estitxu Garai, ha sido la encargada de desgranar la renovación de la marca: «El punto de partida del proceso de renovación de la marca y su pilar fundamental es la obra creada por Chillida para la universidad”. “No es solo un símbolo, es todo un concepto universal”, ha añadido. Así, el símbolo de Chillida se sitúa ahora en el centro de la identidad de la EHU, que en adelante solo llevará las siglas EHU, «reforzando así el símbolo”.
Se ha simplificado la denominación, además es más clara, más fácil de recordar y adecuar a los nuevos entornos de comunicación. «La nueva marca, en sintonía con las últimas tendencias y siguiendo el trabajo de naming realizado en los últimos años, se alinea con las tendencias actuales de comunicación”.
Color corporativo
La paleta cromática corporativa se ha convertido desde hoy en parte de la marca. Siguiendo con la metáfora del árbol de Gernika y de la ciencia, el color corporativo principal de la UPV será el uniberde, «un verde brillante lleno de vitalidad», ha añadido Garai. Para completar la paleta, se han incluido los colores inspirados en la amalurra: el amanecer, el cielo, la luz y la niebla, como parte del paisaje y de la identidad de la EHU.
Canción nueva
En el acto se ha presentado una pieza musical, creada con la intención de convertirse en el futuro himno de la EHU. La música ha sido compuesta por Luca Fanelli, músico y profesor de matemáticas de la EHU; la letra ha sido creada por la bertsolari y profesora de matemáticas Jone Uria y hoy ha sido interpretada por la cantante y profesora de la EHU, Leire Berasaluze.